Doorgaan naar hoofdcontent

Werfpop 2017



Zondag 16 juli vond de 36e editie plaats van het Leidse festival Werfpop. Het festival werd gehouden in de Leidse Hout te Leiden. De muziek werd verzorgt onder andere door Dool, Apocalyptica, en Prong. Samen met een groepje vrienden ben ik naar dit festival geweest. Voor mij was het vier jaar geleden dat ik op dit festival ben geweest. Als je verder klikt lees je meer over het festival.





Het festival is kleinschalig, heeft twee grote podia's en er was een silence disco. Wat ik hieraan jammer vond is dat je niet kon kiezen uit diverse liedjes. Er werd maar 1 liedje afgespeeld, waardoor juist iedereen hetzelfde gaat dansen. Een silence disco heb ik vorig jaar op Lowlands meegemaakt en dit was zo vet en leuk. Met name doordat je juist kon kiezen uit diverse liedjes, waardoor iedereen anders danst en dit maakt het leuk. Aan de kleintjes werd ook gedacht,want er was een speciale kidshoek ingericht. Kinderen konden geschminkt worden, er was een springkussen en nog veel meer leuks.


Er was een diversiteit aan eten onder andere, een viskraam met verse vis!, hamburgers, friet( waarbij de mayo ver te zoeken was zo weinig), zoete suikerspin, poffertjes en loempia's. Op het gebied van dranken was het de standaard drank en ook weinig keuze. Hierbij miste ik de Jillz want dit drankje hoort bij festivals. Ondanks een aantal minpunten wat je vaak op festivals wel hebt, vond ik het een gezellig festival. Het fijne vond ik de kleinschaligheid, de relaxte sfeer, dat je een flesje drinken mee het terrein op mocht nemen en dat het een gratis festival was.




Zoals je ziet heb ik niet veel foto's gemaakt, omdat ik meer bezig was met genieten van de muziek en de gezelligheid van mijn vrienden. Dit moet je niet weerhouden om volgend jaar naar Werfpop te gaan.

Ben jij weleens naar Werfpop geweest? En wat vond jij hiervan?



❤ Annemieke

Reacties