Doorgaan naar hoofdcontent

RAVAGE. Spelenderwijs Mode kunst en design, Museum Arnhem



Vorige maand was ik op donderdag 1 juni aanwezig op de perspreview van RAVAGE. Spelenderwijs ꟾ mode, kunst en design in Museum Arnhem. Ik werd vriendelijk ontvangen en er stond een heerlijke lunch klaar.Na de lunch kregen wij een rondleiding langs de tentoonstelling.
De tentoonstelling vind ik inspirerend doordat je wordt meegenomen in het werk en de tijd van RAVAGE. De verschillende texturen, vormen en kleuren maken het een prachtig geheel.
De handgetekende schetsen vind ik echt prachtig en heel goed. Dit zou ik zelf nooit kunnen. De tentoonstelling bevindt zich in acht zalen met een elk hun eigen signatuur en karakter. Ik zou zeggen, neem een kijkje bij dit prachtigs.



RAVAGE wordt gevormd door Clements Rameckers en Arnold van Geuns. Na hun afstuderen in 1972 aan de modeafdeling van de kunstacademie in Arnhem, runde RAVAGE een aantal jaren de eerste Nederlandse Mode Galerij in Arnhem voordat zij naar Parijs vertrokken. Gedurende hun carriere veroverden zij een eigen plek in de wereld van de internationale mode, design en autonome kunst.

In het werk van RAVAGE staat de tekening centraal.Een oneindige drang om schetsmatig een totaalconcept te creeren. De ene keer is het mode, de andere keer een tafel, keramiek, behang, shawls, stripverhaal, hotel, tekening of een schilderij. RAVAGE heeft een eigen visie op iconische rollen uit de geschiedenis en combineert dit met een gevoel voor tijd en drive om de omgeving vorm te geven. Het handschrift, beeldtaal en proces zijn zeer authentiek en binnen de (internationale) vormgevingswereld met weinig andere te vergelijken.

De tentoonstelling is te zien tot en met 15 oktober 2017 in Museum Arnhem.
Bron: Museum Arnhem

Lunch

Tentoonstelling 








❤ Annemieke


Reacties