Doorgaan naar hoofdcontent

Vegetarische salade



VEGI MIX  met spelt, rijst, haver en groenten van Lima Food


Een snelle en lekkere vegetarische salade zet je snel op tafel met de voorgekookte Vegi Mix van Lima. Een heerlijke mix van spelt, bulgur, rode rijst, haver en diverse groenten als uien, doperwten en worstel. Bereid met olijfolie, zeezout en rozemarijn. En om het nog leuker en lekkerder te maken kan je zelf iets toevoegen aan deze mix. Dit heb ik namelijk ook gedaan om er meer uit te halen en voedzamer te maken dan het al is. In dit artikel laat ik je op een snelle manier zien hoe dit allemaal te maken is, in slecht 5 tot 7 minuten



Lima Food is ontstaan in 1957 doordat Pierre Gevaert zich heeft beziggehouden om een goede voeding samen te stellen die gewichtsprincipes van Yin en Yan respecteert. De producten zijn 100 % natuurlijk en vrij van pesticiden. Lima Food hanteert aan goede voeding een aantal voedingsprincipes. Deze principes zijn volkorengranen, plantaardige eiwitten, onverzadigde vetten, trage suikers en de driehoeksverhouding.

Wat heb je nodig
  • Pan gevuld tot de helft met water
  • Een schaar
  • Een pannenlap
  • Een bord en bestek
  • Salade
Leg het zakje onderwater in de pan. Zoals je ziet is het zakje niet helemaal onderwater, omdat het omhoog gaat. Dit is niet erg omdat het toch al voorgekookt is. Het hoeft alleen maar opgewarmd te worden. Ik heb een midden hoog vuur op en heb het water laten koken. Hierdoor weet ik dat het eten goed is. Daarna heb ik het enkele seconde op een laag vuur laten staan.



Na 5 minuten is het klaar en kan je het zakje voorzichtig uit het water halen. Ik heb het water afgegoten in de wasbak. Met een pannenlap heb ik het zakje vastgepakt en opengeknipt. Je moet wel oppassen want het zakje is natuurlijk warm. Vervolgens heb ik de inhoud op mijn bord gedaan.


Om er meer kleur aan toe te voegen en om er een volledige maaltijd van te maken heb ik een deel van de inhoud van een klant- en klare geitenkaassalade bak er door heen gedaan. Eetsmakelijk!



Om een andere variant van een Vegi Mix te zien kan je op deze link klikken

Website


Annemieke




Dit artikel bevat informatie die door een bedrijf of merk zijn opgestuurd en door mij is samengesteld


Reacties