Doorgaan naar hoofdcontent

Zwarte Cross 2015



Eindelijk na een hele poos mijn kaartje in de pocket te hebben reisde ik uiteindelijk zaterdag 25 juli af naar Lichtenvoorde waar de negentiende editie van Zwarte Cross werd georganiseerd.
Zwarte Cross is een bizarre festival waar motorcross, stunts, muziek, theater, lekker eten en drinken, gezellige mensen en gekte bijeenkomt. Er is zoveel te doen!  Zwarte Cross werd gehouden vrijdag 24 juli t/m zondag 26 juli. Campinggasten mogen een dag eerder komen. Niets is onmogelijk, alles is mogelijk en alles komt goed. Say yes to apartigheid. Kijk mee en oordeel zelf.








'HET' drankje behalve bier op de cross









Eten is ook heel belangrijk
Het broodje mocht je zelf samenstellen. Hier heb ik gedurende het festival 2 van gegeten.






Een deel van de crossbaan








Voor



Na 


Ik houd wel van dat nuchtere, zelf ben ik dit namelijk ook. Vergeet het 'Ik ben zo belangrijk of ik ben perfect'. Op de cross draait het hier niet om. Doe normaal dan doe je al gek genoeg. Iedereen is gezellig, de sfeer vond ik veel relaxter en gemoedelijk als hier in het Westen. Als ik een festival in de Randstad bezoek, vind ik de sfeer of de mensen gauw agressief van 'Wat mot je nou'. Dit heb ik op de cross helemaal niet gehad. Als ik mensen aansprak of ze spraken mij aan was dit totaal niet aan de orde. Als je viel dan hielpen ze je. Ik heb veel foto's gemaakt en gefilmd. Ondanks het ontzettende slechte weer, want het kwam met bakken uit de hemel  en die wind poeh., heb ik het ontzettend naar mijn zin gehad. Eigenlijk boeiende mij het slechte weer niet eens meer. Ik had mij hierop gekleed met een poncho aan vol gas en lachen maar:-). Gegeven moment kreeg ik het koud, maar gelukkig klaarde het weer in de loop van de avond op. Het was een geslaagde dag en ik lag gedoucht en wel om 03:00 uur in bed.. Volgend jaar staat de Zwarte Cross weer op de planning maar misschien voor twee dagen.

http://www.zwartecross.nl/


♥ Annemieke

Reacties