Doorgaan naar hoofdcontent

Dorhout Mees at Mercedez-Benz Fashion Week Amsterdam 2015




'STAGES'

Op maandag 26 januari showde Esther Dorhout Mees haar negende collectie voor Fall/Winter 2015-2016.
Esther Dorhout Mees raakte gefascineerd door plekken waar fluweelrode gordijnen ooit avond aan avond toegang gaven tot de meest uiteenlopende voorstellingen, in prachtige kostuums en met indrukwekkende decors, en die nu verworden zijn tot ruimtes van stilte en vergetelheid. Theaters waar als een verre echo het applaus weerklinkt tegen de verweerde muren van het toneel

In de collectie “STAGES” zien we elementen van de hoogtijdagen als van de periode erna. Kostuums, korsetten en de vormen van het theater zelf, zijn bepalende onderdelen van het silhouet. Theaterdoeken vallen asymmetrisch langs het lichaam en ook de ronde vormen van eindeloze fluwelen stoelen worden weerspiegeld. Verval in materiaal en door stof omtrokken stoelknopen, zijn verwerkt in hand bewerkte materialen,
Verval, fluweel, gebroken beton, handgemaakte schoenen geïnspireerd op satijnen spietsen, contrasten in vorm en materiaal, de collectie weerspiegelt een combinatie van uitersten.







“De grootsheid van een theater waar ooit prachtige stukken zijn opgevoerd in kostuums en grote verhalende decors, afgezet tegen het verval en de melancholische vergetelheid van deze bijzondere ruimtes. De combinatie van zulke uitersten fascineert mij eindeloos,” aldus Esther Dorhout Mees.

Voor mij is dit de show der showen tijdens Amsterdam Fashion Week. Iedere keer kijk ik uit naar deze show. Ik vind de creaties van Esther altijd zo ontzettend theatraal, sprookjesachtig, adembenemend mooi. Als het model langs loopt, probeer ik op het kleinste detail te letten van top tot teen.
Opnieuw heeft Esther Dorhout Mees mij verrast en met name door de kleurenpalet die voorbij kwam. De mooie warme winterkleuren gecombineerd met pasteltinten, prints en glanzende stoffen. De romantische lampjes die opgehangen waren en het orkest dat speelden maakten het plaatje en verhaal compleet.

Ik wil graag Esther Dorhout Mees, Ganbaroo PRPR en MBFWA bedanken dat ik bij deze show aanwezig mocht zijn.

 ♥ Annemieke

Reacties

Een reactie posten

Thanks for posting a lovely comment my blog.. .
I appreciate and love every comment!

Lots off love...X