Doorgaan naar hoofdcontent

Je bent wat je doet



Wie kent het niet; je neemt je iets voor en er komt niets van terecht. We willen wel, een betere versie van onszelf is heel dichtbij, maar het komt er niet van. ' Later' zeggen we dan. En we sjoemelen vrolijk door.



Roos Vonk legt uit hoe dit komt en wat je hieraan kunt doen. Op vlotte en toegankelijke wijze, met humor en veel voorbeelden, laat ze zien hoe we onszelf op vele manieren in de weg zitten. Aan de hand van wetenschappelijk onderzoek en haar ervaring als coach en trainer maakt ze inzichtelijk hoe je tot gedragsverandering kunt komen. 

Roos Vonk is hoogleraar sociale psychologie aan de Radbout Universiteit in Nijmegen. Ze heeft een column in Psychologie Magazine en schreef eerder de bestseller's Ego's en andere ongemakken, Menselijke gebreken voor gevorderden en Liefde, lust en ellende




Gisteren heb ik dit boek gekocht bij de Bruna voor € 18,50. Het boek kwam toevallig op het juiste moment op mijn pad. Ik had namelijk een mondeling tentamen die hardstikke K*T ging. Ik kreeg een black-out en wist niks meer. Het doet gewoon nog steeds zeer en ik voel mij down en saggo.
Dit tentamen is het eindgesprek van mijn studiejaar, dus eigenlijk heel belangrijk, want als ik dit niet haal, dan weet ik het niet meer. Moet ik van mijn opleiding af ? Is mijn doel in het leven dan vervlogen? Kom ik dan makkelijk aan een baan, wat moet ik dan gaan doen?

Ik moet mijzelf weer herpakken, oppeppen, motiveren om weer een goed beeld van mijn eigen kwaliteiten te krijgen en dat ik van binnen een mooi maar krachtig persoon ben. Bij het lezen van de eerste twee hoofdstukken had ik al iets van ja hier heb ik iets aan om goed naar mijzelf te kijken en na te denken wat voor persoon ik daadwerkelijk ben. Al die tijd dat je het niet doet, leef je onder de maat. Waar kan ik mijzelf in verbeteren om de beste versie van mezelf neer te zetten.



In het boek staan tips en valkuilen, opdrachten om meer uit jezelf te halen en jezelf te leren kennen.
je leert echt nadenken over jezelf en de dingen die je doet en hoe deze verbanden tot stand kunnen komen. 
Er staan links in het boek die verwijzen naar de website voor meer ondersteunend materiaal en uitleg.
Als je niet lekker in je vel zit of je wilt jezelf verbeteren dan raad ik je aan om dit boek te kopen, want ik vind het de moeite waard. Mij geeft het heel veel steun!

www.jebentwatjedoet.nl

♥ Annemieke

Reacties