Doorgaan naar hoofdcontent

Roadtrip Nederland Dairy 3 | Leiden



Nummer 3 van mijn 'roadtrip' door Nederland is Leiden. Deze stad ligt tussen Haarlem en Den Haag in.
De mooiste dag van vorige week bezocht ik Leiden. De zon scheen uitbundig, het was lekker warm dus mijn jas kon ik aan de kapstok laten hangen.

Tips:
Shopping: Geen favoriet alleen de Mango.
Eten: Annie's verjaardag, ROOS, La Place at V&D dit is een nieuw concept, alles wordt ter plekke gemaakt, dus ook de broodjes! Het geval is niet dat het er al ligt voordat jij een broodje wil pakken.

Vanuit De Breestraat loop je een steegje in dat uitkomt bij de St. Pieterskerk. Loop rondom deze kerk en duik een steegje in dat richting het Van Der Werfpark loopt. Loop gewoon ergens heen en je vind een leuk steegje of een straatje. Dit vind ik altijd zo leuk aan de Hollandse steden, die kleine steegjes met gammele, scheven huisjes.















Omdat de laatste twee weken van mijn vakantie het zo enorm regende en mijn studenten-OV kaart eindelijk inging, heb ik jammer genoeg niet veel steden kunnen bezoeken. Het regende soms zo hard dat de straten veel water te verwerken had. Ik ga mij natuurlijk niet zeiknat laten regenen, omdat ik zo nodig een 'roadtrip' wil gaan maken. :-)
Uiteraard als ik weer eens naar een stad ga, komt hier een verslag van en volg ik de roadtrip gewoon verder. Ook al is dit misschien niet in mijn zomervakantie. Ik wil jullie gewoon een impressie geven van de steden die ik bezoek en wat ik mooi vind aan deze steden.

♥ Annemieke

Reacties