Doorgaan naar hoofdcontent

Dorhout Mees at MBFW Amsterdam 2014




Zondag 13 juli showde Eshter Dorhout Mees tijdens Amsterdam Fashion Week haar achtste collecties. De Spring Summer 2015 collectie met als titel 'O' is geïnspireerd op waterkristallen om te transformeren onder invloed van de omgeving. Gelukkig was ik weer bij deze geweldige show aanwezig





“Nothing is softer or more flexible than water, yet nothing can resist it” - Lao Tzu

Esther Dorhout Mees raakte gefascineerd door onderzoeken naar de microscopische verschillen tussen waterkristallen die uit een bron kwamen, met eenvoudige geometrische vormen, versus waterkristallen waar naast gemediteerd was, wat complexe wiskundige vormen oplevert. Dezelfde materie is in essentie verandert.

Hetzelfde geldt voor de kristallen van tranen van geluk en die van verdriet. Wanneer de intentie positief is zie je mooie, uitgebalanceerde kristallen en wanneer het negatief is ontstaan onsamenhangende, bijna kapotte vormen.





Al onze gedachten hebben feitelijk invloed op de cellen in je lichaam.
 Ik vond het zo bijzonder dat iets wat zo ontastbaar lijkt opeens zichtbaar gemaakt werd voor het blote oog, dat het de vormen van mijn collectie heeft bepaald.”, aldus Esther.
Het idee vertaalt zich in de collectie naar geometrische vormen die opeens van vorm veranderen onder invloed van de drager.
 Broeken uit twee geometrische patroondelen met gespiegelde organische vouwingen. Harde vormen naast vloeibare lijnen. Prints met gelaagde patronen, die op het lichaam refereren naar organen. En asymmetrische geometrische vormen in de schoenen waar een laag water op lijkt te staan; nat versus droog van het zachte suède.





Ik ben drie keer bij haar shows geweest en iedere keer verbaast het mij hoe mooi haar collecties zijn. Ik kijk er ook elke keer naar uit, als ik een uitnodiging voor de haar show krijg. De stoffen en materialen die Esther gebruikt vind ik bijzonder prachtig. De modellen lopen ook rustig en elegant op de muziek. Hierdoor lukt het mij beter om foto's te maken. Eerlijk waar, haar show is altijd mijn favoriet tijdens Fashion Week.
Esther Dormout Mees, Ganbaroo PRPR en MBFW wil ik bedanken voor de uitnodiging en show.
♥ Annemieke


Reacties

  1. Wauw. Super nice dat jij erbij mocht zijn! Ziet er zo leuk uit x, Eline

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Thanks for posting a lovely comment my blog.. .
I appreciate and love every comment!

Lots off love...X