Doorgaan naar hoofdcontent

Elizabeth Arden Eight Hour Cream




Product Informatie
Product: Elizabeth Arden Eight Hour Cream Intensive Moisturizing Hand Treatment, 75 ml
Prijs: € 7,99
Proefdiervrij: Nee
Ingrediënten: 
Zo natuurlijk mogelijk/ Natuurlijke stoffen:Water/Aqua/Eau Cetearyl Alcohol, Decyl Oleate, Allantoin, Linalool, Limonene, Citral, Citronellol,

Synthetische stoffen: Butylene Glycol,Dimethicone, Propylene Glycol, Sodium Lauryl Sulfate, Parfum/Fragrance,  Butylparaben, Ethylparaben, Methylparaben, Propylparaben, Phenoxyethanol, Isobutylparaben, Sodium Sulfate, Sodium Chloride,BHT

Deze overig ingrediënten kon ik de plek niet bepalen
Stearate Se, Sodium Cetearyl Sulfate, Potassium Stearate, Geraniol,

http://www.elizabetharden.com/



Wat belooft het:
Een snel absorberende hydraterende gel crème voor de handen. Kalmeert en verzacht met vitamine E. Pakt tekenen van droogte aan.

Hoe werkt het:
Er wordt geadviseerd, toepassen zo royaal en vaak als nodig.
Mijn eigen advies en wat ik deed: Doe een kleine hoeveelheid crème op de handen en smeer dit goed in.



Mijn ervaring:
Op diverse blogs kwam ik al verschillende reviews tegen die over dit product gaan. Vele positief.
Ik was zelf ook erg benieuwd en heb dit product afgelopen zaterdag bij de Etos gekocht.

De verpakking straalt al luxe uit dus dat is al positief! Nu hopen dat dit ook daadwerkelijk de luxe fijne werking heeft die het uitstraalt.

De crème smeerde ik op mijn beide handen voor het slapengaan. Zodat de crème gedurende de nacht goed in kon trekken. Mijn handen waren de volgende ochtend wel lekker zacht.
Het is een witte, zachte substantie en de crème smeert goed uit. De geur vind ik iets minder, heel smerig ruiken. Het is niet mijn favorieten geur. De crème trekt niet goed in maar heeft tijd nodig. Tijdens het schrijven van de review ( op papier) moest ik mijn pen goed vasthouden want anders gleed de pen uit mijn handen.
Een nadeel aan dit product zijn de ingrediënten.
Een voordeel is: Mijn handen voelen echt diep gehydrateerd en zacht aan.

Ben jij bekend met dit product?

♥ Annemieke

Omdat er in dit product veel synthetische stoffen zitten waaronder parabenen. Tevens heb ik informatie gevonden betreft deze stof en een overzicht gevonden en synthetische en natuurlijke stoffen zijn.
Het toevoegen van parabenen is om de producten langer goed te houden. Veel natuurlijke producten kiezen ervoor om geen parabenen toe te voegen waardoor de producten ook minder lang houdbaar zijn en eerder vatbaarder zijn voor bederf en schimmel.

Voor meer informatie betreft schadelijke ingrediënten verwijs ik je door naar deze link
http://www.heelnatuurlijk.nl/index.php/sls-de-feiten/?___store=default

Lijst met onveilige en veilige ingrediënten in de cosmetica
http://www.heelnatuurlijk.nl/print_lijst.pdf

Vanaf nu ga ik bijhouden aan de hand van de lijst of de producten die ik review onveilige of veilige ingrediënten bevatten of beide combineren. Dit schrijf ik uiteraard in de reviews.


Reacties

  1. Ik kende dit merk nog helemaal niet! De ingrediënten vallen inderdaad een beetje tegen. Maar verder ziet het er redelijk goed uit :) !

    Xjes Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het liefst dat handcreme snel intrekt, anders kun je een tijdje niets doen, helaas valt deze daar in tegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben niet bekend met dit product maar ik heb wel erg last van droge handen soms vooral met dit weer! Thanks voor de tip meid! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze wil ik ook wel eens proberen. XO

    P.S. Deze maand staat in teken van een feestje. Daarom elke maandag een nieuwe win actie. Doe jij al mee?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Thanks for posting a lovely comment my blog.. .
I appreciate and love every comment!

Lots off love...X