Doorgaan naar hoofdcontent

DIY: The Hat



Deze hoed kocht ik afgelopen maand. Ik vond het een vrij mooie hoed maar op een gegeven moment vond ik er vrij weinig aan. .Gewoon saai, heel saai. De afgelopen tijd begon het weer te kriebelen om spullen te verbouwen. Mijn oversized denim jacket is bijna af. Ik twijfel alleen spikes ja of nee!
Een broek waar weer gaten in zitten en nu dus mijn floppy hat moet er echt aan geloven... Deze projecten zie je binnenkort terug op mijn blog.




Wat heb je nodig?
- Een hoedje
- Een ceintuur/dun klein riempje/lint of ketting
- Klein veiligheidsspeltje in de klein van het ceintuur.( dit met name zodat het niet opvalt )


Stap 1: 
Zorg voor een leuk hoedje. Dit is de basis. Heb je dit niet, bij de kringloopwinkers, H&M of Primark zijn spot goedkope hoedjes te koop.

Stap 2: 
Zorg voor een leuk ceintuur/lint/ketting. Je kunt ook andere dingen gebruiken om je hoed te pimpen. Spikes en studs.

Stap 3:
Het ceintuur leg je om de vorm van het hoofd. Je zorgt dat het uiteinden tegen elkaar aankomt en maakt dit  passend door bijvoorbeeld nog iets af te knippen. Ik heb een aantal ogen met een tang eruit gehaald en het lint opmaakt geknipt.
Dit moest ik wel doen want anders hing er een stuk te bungelen. Gelukkig zit er bij mij al een haakje waardoor ik dit alleen maar door het oog hoefde te halen, waardoor ik nu een cirkel heb gevormd. Dit vastmaken doe je allemaal terwijl het ceintuur al om het hoofd van de hoed ligt. Op de foto hieronder zie je dat ik het ceintuur ergens doorheen haal. Dit zit gelukkig al op de hoed. Heb je dit niet dan kan je het vastmaken met een klein veiligheidsspeltje Twee of vier net wat jij mooi vindt.
Parralel hiervan maak ik met een klein goudkleurig veiligheidsspeltjes het ceintuur aan mijn hoed vast. Dit doe ik zodat het goed blijft zitten. Anders zit het maar aan èèn kant vast en bestaat er de kans dat het van z'n plek gaat.


Stap 4:
Het resultaat!!


Reacties

Een reactie posten

Thanks for posting a lovely comment my blog.. .
I appreciate and love every comment!

Lots off love...X