Doorgaan naar hoofdcontent

Frivole Flaphoed

Brigitte Bardot

Voor de hoogtijdagen van de grote flaphoed gaan we terug naar de periode rond 1900.
In die tijd werden vrouwen van stand niet geacht te werken en hun kleding- die de bewegingsvrijheid tot een minimum beperkte- stond daarvoor symbool
In hun strakke korsetten, overladen met zware parelsnoeren en enorme gevaartes op het hoofd, waren de rijke dames het toonbeeld van 'de nietsdoende klasse'. De enorme hoofddeksels waren ook functioneel want ze boden prima bescherming tegen de zon. Van gevaarlijke staling hadden de dames natuurlijk nog nooit gehoord, maar een zongebruinde huid was een teken dat je in de open lucht werkte en dus tot de laagste klasse behoorde.
In de jaren '20 was trendsetter Coco Chanel( daar is ze weer) de eerste die het taboe van een bruine huid durfde te doorbreken. Maar inmiddels weten we dat zonaanbidding de huid niet alleen bruint maar ook schaadt. De grote flaphoed maakt echter niet alleen daarom z'n rentree. Nee de hoed oogt gewoon supersexy en past perfect bij alle boho-trends van deze zomer..


Jennifer Lopez






Van links naar rechts

Black `70 floppy felt hat: 32.80 euro (asos.com)
Beige floppy hat 24.99 pond ( River Island)
Green Chelsea girl floppy hat 20.00 pond ( River Island)
Straw floppy hat 26.24 euro (asos.com)
Lena hat ( Pieces)

♥ Annemieke

Reacties

  1. Zo'n hoed is best classy O:) P.s. Ik gebruik Photofiltre!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Clinique heeft het me niet rechtstreeks opgestuurd, hoor. Ik ben namelijk lid van theinsiders.eu
    Dat is een website die doet aan mondtotmond reclame. Vaak doen ze campagnes waar je je voor kan inschrijven. Als je dan geselecteerd wordt krijg je het product toegestuurd van the insiders (die samenwerken met het bedrijf van het product) en in ruil schrijf jij een artikeltje erover. Je inschrijven is gratis en ik raad het je echt aan! Ik kan je wel even een link doorgeven waarlangs je je kan inschrijven, als je wil!
    En zodus, via the insiders kon ik die producten van Clinique testen. Een proefpakketje is het niet echt, want ik heb ongeveer aan 60 euro producten toegestuurd gekregen!

    En idd, ik ben heel erg te spreken hierover. Echt een aanrader voor je huid en 't is voor alle leeftijden. 'k Ben er echt superblij mee! En je kan er ook echt heeel erg lang mee doen!
    Of er ook parfum van is weet ik helaas niet! (en de producten die ik test zijn geurloos..)

    Geweldig die flaphoed, btw :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. parfumvrij it is! om allergische reacties tegen te gaan :)
    voor de link heb ik even je e-mailadres nodig. zet het even in een reactie en ik verwijder het zo snel mogelijk nadat ik het gezien heb (zodat je geen last krijgt van spammers)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel leuk! alleen jammer dat het in Belgiƫ, en dus waarschijnlijk ook in nederland, bijna nooit zonnig genoeg is om deze hippe hoeden te dragen x

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Thanks for posting a lovely comment my blog.. .
I appreciate and love every comment!

Lots off love...X